top_drift
Driftstatus
  • Driftstörning Bahnhof (Avslutat)
    Startade 17 januari 08:12
    Avslutades 17 januari 11:00
    Driftstörning Bahnhof (Avslutat)
    Driftstörning: Det är för tillfället pr...
  • 2020-01-16 1:00-5:00: Avbrott för kunder i Mariestad pga underhåll
    Startade 16 januari 01:00
    Avslutades 16 januari 05:00
    2020-01-16 1:00-5:00: Avbrott för kunder i Mariestad pga underhåll
    Underhåll: 2020-01-16 1:00-5:00: Avbro...
  • Planerat avbrott i fibernätet i VEABs nät: 2019-12-16 00:01-06:00
    Startade 2019-12-16 00:01
    Avslutades 2019-12-16 06:00
    Planerat avbrott i fibernätet i VEABs nät: 2019-12-16 00:01-06:00
    Underhåll: Aviserar om planerat avbrot...
  • 2019-12-11 01:00 - 03:00 Avbrott fiberkunder Gullspång
    Startade 2019-12-11 01:00
    Avslutades 2019-12-11 03:00
    2019-12-11 01:00 - 03:00 Avbrott fiberkunder Gullspång
    Underhåll: Avbrott Privatkunder Gullsp...
  • Information från ComHem om TV4 och C more
    Startade 2019-12-10 23:59
    Information från ComHem om TV4 och C more
    Com Hem skriver på sin webbplats:
    "Imorgon 10 december kl. 23:59 kommer TV4-kanalerna och C More med stor sannolikhet att släckas för dig som är Com Hem-kund. Anledningen är att TV4s ägare Telia tyvärr inte vill inleda en seriös förhandling om vårt nya avtal. Vi beklagar detta djupt, och har stor förståelse för att det kommer drabba dig som tv-tittare.
    Vår ambition har hela tiden varit att komma överens med Telia. De har dock, som enda kanalbolag, gång på gång skjutit på våra förhandlingar, och därför har vi redan förlängt avtalet så långt det är möjligt. Com Hem planerar sedan länge att genomföra en omfattande digitalisering av 1,6 miljoner hushåll under 2020, och det innebär att vi inte kan skjuta på förhandlingarna längre.
    Vi vill att du som kund ska ha öppen tillgång till tv och film, oavsett vilken leverantör du har och på det sätt du själv vill – från en tv, surfplatta eller mobiltelefon. Telias motvilja att förhandla med oss om just detta uppfattas som att de istället vill begränsa antalet konkurrenter och därmed minska kundernas valfrihet. Det kan vi inte acceptera.
    Imorgon går det förlängda avtalet ut, och vi har inte längre rätt att sända några av Sveriges mest populära tv-kanaler. Vi gör allt vi kan för att få till en seriös förhandling med Telia, och kommer självklart ersätta de eventuellt påverkade kanalerna med annat innehåll och förmåner från både Com Hem och Tele2. Vi återkommer med mer information till dig så fort vi kan."
    Läs mer på: www.comhem.se...

 
Driftsmeddelanden
Här kan du läsa om driftstörningar och andra driftsmeddelanden. Klicka på meddelandet för att fälla ut hela texten. Meddelanden med grön ikon är avklarade ärenden.